16.01.2019 р. відділ навчально-науково-інноваційної діяльності, продовжуючи традицію, провів науково-практичний семінар на тему: «Наукова та інноваційна діяльність НПП як складова професійної компетентності».
Семінар розпочала к.і.н., доц. Олександра Троханяк із доповіддю на тему: «Сучасна наука в контексті нових суспільних викликів сьогодення», у якій висвітлила ті найважливіші виклики, що постали на сучасному етапі серед наукової спільноти України. Було зазначено про підписання Паризького комюніке Міністром МОН Лілією Гриневич, про положення Лісабонської Угоди та заключення Європейською Радою ЄДП – "єдиний та відкритий дослідницький простір, який спирається на внутрішній ринок ЄС, зупинилась на підписаній раніше, у 2015 році, Угоді з ЄС про участь України у програмі ЄС "Горизонт 2020", тобто програмі з досліджень та інновацій (2014-2020р.).
Перейшовши до викликів в Україні, О.Троханяк зосередила увагу на запровадженні європейських стандартів в Україні, відмітила, що через суттєве скорочення реального фінансування науки і освіти виявився критично низький стан ресурсного забезпечення університетської науки. Було наголошено про вимоги МОН щодо публікацій статей у наукових фахових виданнях та виданнях включених до міжнародних наукометричних баз даних WebofScience та Scopus.
Викликами в українській науці є не тільки фінансування вишів, але і розмір місячної зарплати університетських вчених. Дане питання гостро піднімають ректори провідних національних університетів України та Національна академія наук України, вказуючи, що криза суттєво впливає на відтік наукових кадрів з країни, особливо молодих. Наступний виклик стосувався питання рейтингу між ЗВО та науково-педагогічними кадрами.
Виходячи з даних викликів, Олександра Степанівна наголосила на тому, що кожному науково-педагогічному працівнику необхідно чітко спланувати свою роботу і зосередитись на її важливих аспектах. Головними показниками наукових досліджень є наукові тематики, які пропонуються МОН, Фондом фундаментальних досліджень, АН, ВНЗ, а також наукові статті в наукометричних базах WebofScience, Scopus та фахових виданнях України.
Завідувач відділу навчально-науково-інноваційної діяльності Світлана Судомир презентувала доповідь про «Готовність науково-педагогічних працівників до інноваційної діяльності в умовах трансформаційних змін». Увага її доповіді була зосереджена на особливостях організації та підготовки наукових проектів для участі у конкурсному відборі МОН України. Світлана Михайлівна наголосила, що проекти оцінюються за 4 показниками в бальній оцінці, яка в сумі повинна становити 100 балів, а також існуванні певних критеріїв відбору наукових проектів і досліджень.
Не оминула питання про оцінювання наукових установ з 2019 року за новими правилами, де важливими будуть показники і результати наукової діяльності за останні 3 роки. Сказала, що на даний момент підготовлений проект постанови уряду щодо наукової атестації докторів філософії, що слід взяти до уваги.
Підсумовуючи найважливіші аспекти вимог до наукової діяльності НПП, директор інституту Мирон Жибак наголосив на тому, що для підвищення іміджу ЗВО необхідно НПП зосередити більшу увагу на написанні статей у фахових виданнях та у наукометричних базах WebofScience і Scopus.
Про «План студентської наукової роботи на ІІ семестр 2018-2019 н.р.» доповів к.т.н., доц. Ігор Фльонц, зупинившись на проведенні другого туру олімпіад.
Троханяк О.С., кандидат історичних наук, доцент